نیروانای نارس

|من این حروف نوشتم چنانکه غیر ندانست/توهم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی|

نیروانای نارس

|من این حروف نوشتم چنانکه غیر ندانست/توهم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی|

نیروانای نارس

:)
نیروانا: عمق آرامش ذهن و پاکی مطلق ،بعدی از زندگانی خالی از زمان و مکان.




دازاین: آنجا بودن.
شاید از اینرو که دازاین کاملاً بی‌بهره از فهم پیشاپیشی و یقینی‌ِ هستی‌شناسانه‌ای است که بتواند پاسخ‌گوی این «جا»یی که از آن آمده‌ایم و بدان می‌رویم، باشد.



همایونی انگار مقاله نوشته تعریف مفاهیم میکنه. اینجا هم کارکردی نداره جز بلغور روزنوشت‌هایی که اون بیرون بهتره گوشی خرج شنیدنش نشه، از فرط استخفاف و چرندی ولی خب باس گفت محض ادامه ی حیات مثلا.






طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

مای آن‌ها

پنجشنبه, ۲ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴ ب.ظ

جدا از اینکه یه ادم چقدر خوب یا بد، خاص یا عام باشه، برای منی که خیلی تحت تاثیر محیط و فضا و آدم‌ها قرار میگیرم مهم اینه که منی که اطرف‌ این آدم‌ها شکل میگیره چه مدلیه. یعنی کدوم من پررنگ میشه اطرافشون. من خجالتی، من مضطرب، من بیخیال، من شاد و خلاق، من با اعتماد به نفس و سرحال، من بی اعتماد به نفس نگران و و و کلی ترکیب دیگه که می‌تونه بسته به شخص مقابل، برخورد و حال و هواش بشه اون کسی که اون از من میبینه و میشناسه...

خب این خیلی بده. این حد از تحت تاثیر طرف مقابل و حال و هواش قرار گرفتن. مخصوصا در ارتباط با آدم‌های دوقطبی. پسهمینجا اعلام میکنم برخلاف فلانی من اصلا حس نمیکنم در ارتباط بودن با یه آدم دو قطبی خیلی جذابه. چون من ازینکه با حال خوب و بد یه آدم بالا و پایین بشم، بی دلیل باهام خوب و بد بشن حال نمیکنم. مهمتر اینکه در ارتباط با ادم‌ها دو قطبی همش نگران خواهم بود که کی حوصله‌اش سر میره یا این روی خوش فرو میریزه و قراره با یک عزیز بی عصاب و حوصله مواجه بشم...و خیلی چیزهای دیگه. 

 

نمیدونم چرا منی که اطراف دوست دوقطبیم شکل میگیره، گیج، حواس پرت،خودزن، مضطرب، ناامن، نگران، بدون اعتماد به نفس، شاکی و کوته فکره...اخ چقدر از این من ناراضی ام و براش دل میسوزونم.

 

بنظر شما در ارتباط بودن با آدم‌های دو قطبی (دچار افسردگی/شیدایی) و یا کلا مودی چطوریه؟

 

  • دازاین

نظرات (۴)

  • یاسی ترین
  • باید خیلی قوی باشی که بالا پایین شدن‌ها رو تحمل کنی 

    پاسخ:
    آره...ولی فکر‌ نکنم بعنوان یه اختلال بتونم ماجرا رو بپذیرم. بیشتر رفتار دو قطبی‌هارو، خودخواهی میبینم...این کنار اومدن باهاش رو برام سخت‌تر میکنه
  • یاسی ترین
  • نه خوب واقعا اختلال هست عزیزم 

    بخش زیادیش هم ژنتیکی و زیستی

    ولی واقعا واقعا سخته 

    پاسخ:
    یس یاسی، درست میگی...
    خیلیی سخت.

    من فقط یه بار شده که معاشرت کنم با یه آدم دو قطبی و واقعا سخت بود برام، یعنی هی فک میکردم که خب این رفتارشو الان بر حساب دو قطبی بودنش بذارم یا نه. یه بار هم که از طریق دوستام شنیدم که یکی پارتنرش اینطوری بوده و خیلی سخت بوده براش، چون وقتی افسردگی برمیگشته، میگفته دوسش نداره و حوصله‌ش رو نداره و اینا

    پاسخ:
    آخ آره دقیقا مشکل منم هست، نمیدونم چی رو به حساب دوقطبی بودن بزارم چی به حساب واقعیت، البته شاید واقعیت برای اون همون امر متزلزله...
    اره توی رابطه که بنظرم وحشتناکه و طرف مقابل دیوونه میشه. 

    عاره وقتی تو ذهنشونه احتمالا مث خود ما حس میکنن

    پاسخ:
    اره احتمالا. ولی نمیدونم‌ درکش سخته برام.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی