نیروانای نارس

|من این حروف نوشتم چنانکه غیر ندانست/توهم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی|

نیروانای نارس

|من این حروف نوشتم چنانکه غیر ندانست/توهم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی|

نیروانای نارس

:)
نیروانا: عمق آرامش ذهن و پاکی مطلق ،بعدی از زندگانی خالی از زمان و مکان.




دازاین: آنجا بودن.
شاید از اینرو که دازاین کاملاً بی‌بهره از فهم پیشاپیشی و یقینی‌ِ هستی‌شناسانه‌ای است که بتواند پاسخ‌گوی این «جا»یی که از آن آمده‌ایم و بدان می‌رویم، باشد.



همایونی انگار مقاله نوشته تعریف مفاهیم میکنه. اینجا هم کارکردی نداره جز بلغور روزنوشت‌هایی که اون بیرون بهتره گوشی خرج شنیدنش نشه، از فرط استخفاف و چرندی ولی خب باس گفت محض ادامه ی حیات مثلا.






طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

دنیای ماشینی.

سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵ ق.ظ
مثلا اینکه خودم رو شبیه به یک اتومبیل همیشه بی سرنشین فرض میکنم،
وقتی بُردم که جاده های زیبا تری رو دیده باشم..و سرعت اهمیت کمتری داره و اصل دیدن تمام جزییات اطراف و ادراک اونهاست.
حرف بیخود و "رنجاننده" کمتر بزنم یعنی دود کمتری تولید کردم...
قوی باشم،ماشین های در راه مانده را بکسل کنم.کمک باشم..
وقتی پر انرژی ام به جای سوخت بنزین از انرژی خورشیدی استفاده میکنم و این هم واسه خودم مفیده هم دیگران..دعوا نمیکنم داد نمیزنم ..مثل تصادفه...
پوستم کلفت و بدنم محکم باشه...واسه طی مسیر های سخت لازمه..
ممکنه توی راه پنچر بشم ولی همیشه محض احتیاط باید لاستیک زاپاس همراهم باشه و ماجراهای مربوط به ریکاوری...
مثلا اینکه هرچقدر آهنگ های بهتری گوش کنم میپیچه توی اتاق ماشینم توی مغز پوکم و حال و هوای حرکتم دلنشین تر میشه..هر چقدر بیشتر بخونم انگار باتری ماشینم بهتر کار میکنه و چشمام روشن تر میشه و توی تاریکی راهم رو گم نمیکنم..تصادف نمیکنم..چپ نمیشم...ماشین ها تاریخ انقضا دارن باید تا قبل از اون نهایت لذت رو از زیبا ترین جاده ها ببرن به بیابون های اطراف رضایت ندن و برسن به زیبا ترین منظره ها بین راه اگر همسفر خوش مسیری که مقصدش شبیهت باشه پیدا شد که بهتر. نشد هم اگر به راهت مطمئنی عوضش نکن...خیلی ها هم توی این مسیر میان و میرن..هر کس پی کار و بار و جاده ی خودش...ی روزی هم پرس میشیم مچاله میشیم ذوب میشیم و خلاص..شاید باز به دست سازنده ها برسیم و ساخته بشیم مثلا تناسخ...شاید هم...


"فقط یکم مشکل دارم بین تشخیص دقیق اینکه موتور فقط مغز هست یا کلا اعضای بدن..و چون ماشین واسم مثل سفینه فضاییه و هیچی تزش نمیدونم..نمیتونم دقیق تر شرح ما وقع کنم.."


پینوشت اول:البته همیشه ناخود آگاه همه ی رفتار های فردی و اجتماعی رو روی جامعه ی گربه سانان تطبیق میدم و از بالا نگاهشون میکنم.
پینوشت دوم:سرشار از غلط..بعدا ویرایش میشه پست..
.
.
بعدا نوشت:پست ویرایش نشد..ولی نکات بهتری میون کامنت های دوستان هست..مراجعه شود:)
  • دازاین

نظرات (۶)

فحش ندم؟ فحش ندم؟ فحش ندممممممممم؟
:| ماشالله فان ازم میباره چش نخورم :|

از اون ماشین باحالا باش ! که تایرای گنده دارن ، سقف ندارن ، یشمین ، باشون میرن شمال ، همونا که اسمشون یادم رفته خلاصه :|
از اونا باش آدم بات حال کنه :)))) والله :|

منم میام تو جاده کنارت بووووووقو میکشم میگم چقدر دود میدی خجالت بکش تو ام میگی نه دود از خودته :| منم میگه برو باااااا ، گاز میدم میزنم ازت جلو
:| این بود انشای من

پاسخ:
:)))))....شایسته جمع شده بودا..فحش بده راحت شی..والا..فحش دود نیست فحش مثل بوق زدنه..دوستانه داره و غیر دوستانه..
  • .: جیرجیرک :.
  • یا مثلن اینکه برای دیدِ بهتر باید حواست به آینه های بغل و زاویه ی تنظیمشان باشد. اگر قرار است جایی پارک کنی و یا سبقتی بگیری و خلاصه هرآنچه که بیش از تصویر توی آینه نیاز است را ببینی، دستی بهشان بزنی و درستشان کنی. مثل وقت هایی که موضوعی را نمی شود درک کرد و راه حل در تغییر نگرش است، کمی جابجا کردن و تغییر دادن دیدگاه ها در جهت درست :)
    پاسخ:
    عااالی بود‌..ممنون..
    :))))))) نه بابا بی اعصاب بودم دیشب خیلی :))))))
    فحش آخرش بار منفیو داره حتی دوستانش . این نظر منه
    پاسخ:
    خب میشه گفت بوق هم آلودگی صوتی داره دیگ بهرحال ..
    1- اندرین راه ار بدانی هر دو بر یک جاده‌ایم
    واندرین کوی ارببینی هر دو از یک خانه‌ایم


    از بیابان عدم، دی آمده فردا شده

    کمتر از عیشی، یک امشب کاندرین کاشانه‌ایم


    2-اجسام، اشخاص، ویروس ها مخصوصا:)  از آنچه در آیینه میبینید به شما نزدیک تراند

    3-پست امیدوار کننده ای بود بعد از مدت ها..
    پاسخ:
    ۲.نکته ی ظریفی بود در ویرایش ذکر میکنم با اجازه.
    ۳.در حد حرفه...ولی خب..ممنون:)
    چقدر خوب بود...
    حالا ک دارم ماشینمو تصور می کنم اونقدرا جالب نیست... خیلی روغن میسوزونم -_-
    پاسخ:
    :)هرچند وقت یکبار به معاینه فنی حسابی و کنترل کیلومتر شمار نیاز داریم
    خیلی حکیمانه و شگفت انگیزه این پست.. تمام آینه های ماشینتو که باهاش میشه پشت سرو دید رو بزن بشکون! 

    پاسخ:
    :))حکیمانه...ممنون☺
    چون محافظه کارم احتمال اینکار کمه...ولی بد هم‌نیس:)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی