نیروانای نارس

|من این حروف نوشتم چنانکه غیر ندانست/توهم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی|

نیروانای نارس

|من این حروف نوشتم چنانکه غیر ندانست/توهم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی|

نیروانای نارس

:)
نیروانا: عمق آرامش ذهن و پاکی مطلق ،بعدی از زندگانی خالی از زمان و مکان.




دازاین: آنجا بودن.
شاید از اینرو که دازاین کاملاً بی‌بهره از فهم پیشاپیشی و یقینی‌ِ هستی‌شناسانه‌ای است که بتواند پاسخ‌گوی این «جا»یی که از آن آمده‌ایم و بدان می‌رویم، باشد.



همایونی انگار مقاله نوشته تعریف مفاهیم میکنه. اینجا هم کارکردی نداره جز بلغور روزنوشت‌هایی که اون بیرون بهتره گوشی خرج شنیدنش نشه، از فرط استخفاف و چرندی ولی خب باس گفت محض ادامه ی حیات مثلا.






طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

تا بخاطر بسپارم.

چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۰۵ ب.ظ
به لیوان بلور داخلِ جا لیوانیِ چرکِ کنار پنجره نگاه کرد و گفت:خانوم مینی بوس که میخرن لیوانش هم باهاشه؟
گفتم:نه عزیز دل من..[توضیح درباره ی فلاسک همراه راننده و لیوان و جالیوانی]
گفت:خانوم شما انباری دارین؟
گفتم:انبار؟آره روی پشت بوم یکی هست.بچه که بودم،آرزوم بود اونجا خونه ی من بشه فکر میکردم خیلی بزرگه ولی الان...انقدر کوچیکه که سرم میخوره به سقفش!چطور مگه؟
گفت: :)) ولی خوشبحالتون پس پولدارید،آخه پولدار ها انباری دارن وسیله هاشون که قدیمی میشه میذارن اونجا....
[و ادامه ی حرف های ما درباره ی آدم ها و پول...]
__________________________________________
پنجره رو باز کردم پرده،بیرون از مینی بوس شروع کرد به پرواز...گفت:میخواد بره،نمیتونه... گفتم:زندانیِ ،گفت:هرچقدر هم پول داشته باشه خوشحال نیست چون زندانیه..+:)
__________________________________________
دیروز به خواسته ی یک گروه فعال محیط زیست بچه هارو به مناسبت روز یوز پلنگ ایرانی بردیم چهارباغ،نمیدونستم برنامه چیه؛رسیدیم اونجا دیدم یک سری خانم مصنوعی با حرف ها و حرکات پلاستیکی اومدن و برای بچه هایی با این حد مشکلات ریز و درشتشون...از وحشی نبودن یوز پلنگ ایرانی میگن ازاینکه درحال تمام شدن اند.شنیدن جواب هایی اینچنین از بچه ها طبیعی بود؛
+اینو میگه مهاجم نیست!خودت جرات داری جولوش وایسی؟؟
+خب بمیرن تموم بشن چه فایده دارن مثلا؟ماهم بمیریم تموم شیم.
+یوزپلنگ؟؟خب گربه داریم بجاش این همه.
_________________
بد بود....واسه ی بچه ها جز دیدن آدم های برق انداخته چیزی نداشت...موقع برگشت حتی حسین به اون پر حرفی گوشه ی مینی بوس نشسته بود و هیچی نمیگفت،شروع کردم به آواز خوندن واسشون اونهاهم کم کم دست زدند و به قول خودشون هنرنمایی کردن(رقصیدن) و بعد با باز شدن بحث سر اینکه خانوم شوهر داری؟نامزد چی؟دوست پسر هم نداری؟پس آقای فلانی کی میشه که با خنده بهش سلام کردی؟:))) به وجد اومدن و نهایتا با جمله ی خانووم ولی حتما دوست پسر روو داری دیگه رفتن خونه..
دوسشون دارم. 
  • دازاین

نظرات (۱۰)

  • مرتضی علیزاده
  • اینا بچه بودن یعنی ؟ با این سؤالهاشون ؟!!! خخخخ
    پاسخ:
    یعنی:))بدتر از اون نگاهاشون...به عمق سطح تا هسته ی زمین مغز آدم رو حفاری میکنند.
  • آقاگل ‌‌‌‌
  • من نمیفهمم صحبت های چندتا خانم سانتال مانتال که از هر جانوری وحشت میکنن در مورد یوز ایرانی چه نفعی داره؟ و چطوری باعث جلوگیری از انقراضش میشه؟ -_-
    البته که این فقط متاسفانه یک مورد کوچیکه. در سطح کلان هم با این مشکل مواجه هستیم. مشکلاتی که به جای حل کردنشون روزی سه تا کنسرسیوم و سنپوزیوم و سمینار و جلسه میگیریم! :/

    پاسخ:
    خط اول..:))..
    آره..هدفشون درسته ولی...متاسفانه عوامل زیااادی سبب بی ثمری و کم ثمری این برنامه ها میشه...
    چقدر شغل معلمی بهت میاد...
    پاسخ:
    :))..ممنوونم!
    اینجاس که باید بگن از هر انگشتش یه هنر میباره غیر از عالی و دلنشین نوشتن آواز دلنشین هم میخونی اگه غیر از این بود بچه ها به جای رقص گوشاشونو میگرفتن یا میرفتن رو سقف مینی بوس.. اگه کد آهنگ پیشواز آوازی که خوندید موجوده برام بفرستید :)))
    پاسخ:
    :))
    ممنون از لطفت!
    اینها توجیه کوه نرفتن نیست ولی-__-
    پیش از من و تو بسیار بودند و نقش بستند
    دیوار زندگی را زین گونه یادگاران

    وین نغمه ی محبت بعد از من و تو ماند
    تا در زمانه باقی ست آواز باد و باران

    (شفیعی کدکنی)
    پاسخ:
    این بهترین و مربوط ترین هارو از کجا میاری؟؟:))
    ممنون!
    خاطره ای بس زیبا و دلنشین ^ـ^

    سوالای بچه ها هم شیرینه :))  هم خطرناک :/  باید بیشتر حواسمون به این گودزیلاها باشه

    و یکی از سوالای بچه ها واسه خودمم پیش اومد:

    یوزپلنگ ایرانی وحشی نیس؟!

    پاسخ:
    آره نباید مثل بچه ها باهاشون رفتار کرد اونها فقط شبیه آدم بزرگ های استیریل و پاک سازی شده اند..
    نمیدونم...اینطور میگفت اون خانمه ک اگر کاری باهاشون نداشته باشی مهاجم نیستن..
    کامنتم کو:(
    پاسخ:
    بهت گفتم
    پ ن پ بچه های خانه ژیمناستیک..

    خخخخخ
    برو یه قالب خوشگل بذار ... یالله
    پاسخ:
    زیبا نبودن:دی
    خخخخخ
    برو یه قالب خوشگل بذار ... یالله
    چقد دوسداشتنی و معصومانه.. واقعا بچه ها از انقراض یوزپلنگ چی میفهمن یا فهمیدنش به چه دردشون میخوره!
    پاسخ:
    واقعا...اونهم بچه هایی که شرایط زندگی معمولی ندارن..
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی